Welkom in de wereld van KLiNGEL service!
Welkom in de wereld van KLiNGEL service! We helpen u graag verder met vragen over bestellen, bezorgen en alle andere vragen. We hebben de meest voorkomende klantvragen voor je op een rijtje gezet, zodat u snel een antwoord krijgt. Als u geen passend antwoord kunt vinden, mail ons dan via het contactformulier of bel ons. We komen zo snel mogelijk bij u terug.
Waarmee kunnen we je helpen?
KLiNGEL klantaccount
Vragen over het KLiNGEL klantaccount.
Indien u verdere hulp nodig heeft, kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de klantenservice van KLiNGEL.
-
Hoe registreer ik mij voor Mijn Account?
Maak zonder van een bestelling een klantaccount aan
Voordat u uw eerste online bestelling plaatst op klingel.nl heeft u de mogelijkheid om uw persoonlijke klantaccount aan te maken. Om dit te doen, klikt u op de link “Mijn Account” bovenaan de startpagina en vervolgens op de link "inschrijven en verder" in het registratiegedeelte. Daar kunt u een formulier invullen.
U moet ook uw e-mailadres invoeren en een geheim wachtwoord bedenken. Noteer uw registratiegegevens en bewaar deze op een veilige plaats.
Als u zich opnieuw heeft geregistreerd, ontvangt u een e-mail met een Aktivatorin. Door op de link te klikken bevestigt u uw aanmelding. Als u niet op de link klikt, is uw registratie niet actief. Vervolgens kunt u op elk gewenst moment met uw gegevens inloggen op “Mijn Account”. In uw klantaccount kunt u uw gegevens bekijken, controleren of bewerken.
Als u geen registratie-e-mail heeft ontvangen, controleer dan het door u ingevoerde e-mailadres op typefouten of controleer uw map met spam of ongewenste e-mail.
Houd er rekening mee dat uw aankoopbewijzen binnen 12 uur na het klikken op de activatielink zichtbaar zijn in uw online gebruikersaccount. Uiteraard worden aankoopbewijzen alleen aan u getoond als de factuur is geschreven of de betaling al is geboekt. -
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Log bovenaan de homepage in onder “Mijn Account” met uw e-mailadres en wachtwoord. Onder het kopje “Mijn persoonlijke gegevens” kunt u “Uw wachtwoord wijzigen”. Om dit te doen, klikt u op de betreffende link.
Voer één keer uw huidige wachtwoord in en vervolgens twee keer uw nieuwe wachtwoord. Klik dan op “Wijzigingen opslaan”. Uw nieuwe wachtwoord is onmiddellijk voor u beschikbaar. -
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Log bovenaan de homepage in onder “Mijn Account” met uw e-mailadres en wachtwoord. Onder het kopje “Mijn persoonlijke gegevens” kunt u uw e-mailadres wijzigen. Om dit te doen, klikt u op de betreffende link.
U kunt uw e-mailadres als volgt wijzigen: Klik hiervoor op “E-mailadres wijzigen” en bevestig uw invoer met uw wachtwoord. -
Hoe wijzig ik mijn geregistreerde naam?
Log bovenaan de homepage in onder “Mijn Account” met uw e-mailadres en wachtwoord. Onder het kopje “Mijn persoonsgegevens” kunt u deze wijzigen. Om dit te doen, klikt u op de betreffende link.
Bij het plaatsen van een bestelling kunt u uw “persoonsgegevens” wijzigen. Wijzig eenvoudig uw adres onder “Mijn Account” / Instellingen / Persoonlijke gegevens wijzigen en sla het adres opnieuw op. Als u dan meteen uw bestelling plaatst worden uw nieuwe contactgegevens automatisch naar ons verzonden. -
Hoe kan ik mijn afleveradres invoeren?
Tijdens het registratieproces bij “Mijn Account” geeft u onder meer ook uw adres op. Wanneer u een bestelling plaatst, wordt dit opgeslagen als uw factuur- en afleveradres. Wilt u uw bestelling naar een ander afleveradres laten verzenden, dan kunt u onder "2. Betaling & Verzending" (na "Uw winkelwagen" / "1. Persoonlijke gegevens”) een ander afleveradres opgeven.
-
Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
Om uw adres te wijzigen, bijvoorbeeld na een verhuizing, gaat u naar “Mijn Account” / Instellingen / Persoonlijke gegevens wijzigen en slaat u het adres opnieuw op. Alleen als u meteen een bestelling plaatst, worden uw nieuwe contactgegevens naar ons verzonden.
Wilt u onafhankelijk van een bestelling uw adres wijzigen? Wij zijn telefonisch of via ons contactformulier bereikbaar. -
Heeft u problemen met inloggen met uw emailadres?
Ik ben mijn e-mailadres vergeten:
Bent u vergeten welk e-mailadres u in uw account hebt opgeslagen, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 077 799 90 08. -
Heeft u problemen met inloggen met uw wachtwoord?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten:
U ziet overal waar u een wachtwoord nodig heeft, b.v. tijdens het bestelproces of in het gedeelte “Mijn account”, de melding “Wachtwoord vergeten?” Klik simpelweg op “Wachtwoord vergeten?” en voer uw e-mailadres in het geopende venster in. U ontvangt van ons direct een e-mail waarin u een link vindt waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen. Klik op deze link om de pagina te bezoeken. U kunt nu een nieuw wachtwoord voor uw klantaccount toewijzen. Pas als u een nieuw wachtwoord heeft ingevoerd, wordt uw oude wachtwoord ongeldig. -
Hoe kan ik mijn accountprofiel verwijderen? Heeft dit ook gevolgen voor mijn klantgegevens?
Als u uw KLiNGEL-klantaccount niet langer nodig heeft, kunt u dit verwijderen onder "Mijn account" in uw "Instellingen" in de sectie "Persoonlijke gegevens". Onderaan vindt u het kopje “Online profiel verwijderen”.
Wanneer u zich afmeldt, wordt alleen uw klantaccount op internet (“Mijn account”) verwijderd. Uw klantstamgegevens blijven bestaan.
Wilt u dat uw klantstamgegevens volledig uit onze systemen worden verwijderd? Onze klantenservice kan dit voor u regelen. -
Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
U kunt het overal vinden waar u een wachtwoord nodig heeft, b.v. Tijdens het bestelproces of in het gedeelte “Mijn account” verschijnt bijvoorbeeld de melding “Wachtwoord vergeten?” Klik simpelweg op “Wachtwoord vergeten?” en voer uw e-mailadres in het geopende venster in. U ontvangt van ons direct een e-mail waarin u een link vindt waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen. Klik op deze link om de pagina te bezoeken. U kunt nu een nieuw wachtwoord voor uw klantaccount toewijzen. Pas als u een nieuw wachtwoord heeft ingevoerd, wordt uw oude wachtwoord ongeldig.
-
Hoe en waar kan ik mij afmelden?
Linksboven kunt u uitloggen.
Of log uit in uw accountgedeelte “Mijn account” met behulp van de knop “Uitloggen” aan de linkerkant.
Maar maak je geen zorgen! Wanneer u zelf vergeet uit te loggen, gebeurt dit na een bepaalde periode automatisch. -
Zijn mijn inloggegevens beveiligd?
Uw inloggegevens zijn beschermd in overeenstemming met onze verklaring inzake gegevensbescherming. Meer informatie vindt u hier.
-
Wat zijn de voordelen van een Mijn Account-account?
Profiteer van de voordelen van een eigen klantaccount (“Mijn Account”):
- Bij een volgende bestelling hoeft u uw adresgegevens niet opnieuw in te voeren
- Wijzig snel en gemakkelijk gegevens in uw online account
- Bewaar favoriete items op uw verlanglijstje
- Overzicht van uw bestellingen en betalingen
- Beheer de gewenste betaalmethode
-
Waar vind ik mijn KLiNGEL klantnummer?
Als geregistreerde KLiNGEL klant ontvangt u binnen 12 uur een klantnummer. Dit klantnummer vindt u in uw accountgedeelte “Mijn account”. Als u al een bestelling heeft geplaatst en een bijbehorende factuur heeft ontvangen, vindt u uw klantnummer op uw factuur of in een van uw catalogi, bijvoorbeeld op de bestelkaart.
-
Wat gebeurt er met een tegoed op mijn klantenrekening?
Een eventueel tegoed dat is ontstaan door bv. een creditnota voor een retourzending kunt u eenvoudig aftrekken van het factuurbedrag van uw volgende bestelling. Als u een tegoed wilt laten uitbetalen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Voor alle andere betaalmethoden dan op rekening bestellen, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Houd er rekening mee dat een uitbetaling niet mogelijk is als het tegoed is ontstaan door vouchers.
-
Kan ik mijn accountgegevens inzien?
Onder “Mijn Account” kunt u op elk moment alle persoonlijke gegevens bekijken en controleren. Daar kunt u uw factuuradres of uw e-mailadres wijzigen en informatiediensten zoals nieuwsbrieven beheren.
-
Hoe log ik in op Mijn Account?
Inloggen is mogelijk op het moment dat u zich eenmalig online heeft geregistreerd. Voer onder “Mijn account” in het veld “E-mailadres” uw e-mailadres in dat is opgeslagen in uw klantaccount. Voer uw persoonlijke wachtwoord in het veld “Wachtwoord” in.
-
Ik heb geen registratiemail ontvangen!
Als u geen registratie-e-mail heeft ontvangen, controleer dan het e-mailadres dat u hebt ingevoerd op typefouten of kijk in uw spam- of ongewenste map.
Bestelling
Vragen over bestellen.
U kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de KLiNGEL klantenservice als u meer hulp nodig heeft
-
Hoe bestel ik in de KLiNGEL onlineshop?
Zo vindt u eenvoudig uw weg in onze KLiNGEL onlineshop:
U kunt óf de handige zoekfunctie in de kopbalk gebruiken, óf u kunt onze categorieën gebruiken. Door een hoofdcategorie te selecteren, krijgt u een overzicht van de subcategorieën die deze bevat. Nadat u de juiste subcategorie heeft gekozen, ontvangt u de productlijst met alle artikelen die in deze categorie verkrijgbaar zijn. Bent u op zoek naar iets specifieks? Via de filterfunctie kunt u bijvoorbeeld de gewenste kleur, de maat of het materiaal selecteren. U kunt de artikelen ook op prijs sorteren.
Heeft u een interessant artikel ontdekt, klik er dan op om naar de productdetailpagina te gaan. Hier vindt u alles wat u moet weten over het artikel. Zodra u het gewenste artikel heeft gevonden, kunt u het in de winkelwagen plaatsen.
Zodra u alle gewenste artikelen in uw winkelwagen heeft geplaatst, kunt u uw bestelling afronden. Dit gebeurt in slechts een paar stappen: U komt bij uw winkelwagen door rechtsboven op het veld ‘Winkelwagen’ te klikken. In de winkelwagen heeft u de mogelijkheid om alle geselecteerde artikelen nogmaals te controleren en indien nodig aan te passen. Wilt u uw bestelling afronden, klik dan op "Afrekenen". Bent u al onlineklant en beschikt u over een "Mijn Account"-account, dan kunt u eenvoudig inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Als u voor de eerste keer in de onlineshop bestelt, kunt u eenvoudig uw persoonlijke gegevens invoeren en uw bestelling afronden zonder u te registreren.
Vervolgens komt u op de pagina “Betalen & Verzenden” waar u uw betalingsvoorkeur kunt kiezen. Verderop op de pagina kunt u desgewenst ook een ander afleveradres invullen. Als u op "Doorgaan" klikt, komt u bij de laatste bestelstap. Hier kunt u alle bestelgegevens nogmaals controleren en eventueel via de optie "Wijzigen" aanpassen. Het bestelproces is pas voltooid als u op de knop “Bestel nu met betaling” klikt.
Als uw bestelling in het systeem is vastgelegd, ontvangt u automatisch een bevestigingsmail waarin alle bestelde artikelen nogmaals worden vermeld.
Aanvullende informatie over tracking vindt u hier.
Als u hulp nodig heeft bij het plaatsen van een bestelling, kunt u op verschillende plaatsen het vraagteken-symbool gebruiken voor meer informatie of kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Onze geschoolde servicemedewerkers helpen u graag verder met uw vragen. -
Hoe wissel ik actiecodes / vouchercodes in?
In uw winkelmandje ziet u het veld "Code invullen". Voer daar uw vouchernummer in en klik vervolgens op "Verzilveren". Het voucherbedrag wordt dan automatisch van uw factuurbedrag afgehaald. Let op de geldigheids- en verzilveringsvoorwaarden van de voucher. Zie hiervoor de voorwaarden bij of op de voucher.
-
Is er een minimale bestelwaarde?
Nee, voor bestellingen bij KLiNGEL zonder kortingsbon bent u niet gebonden aan een minimale bestelwaarde. Wel worden er verzendkosten berekend indien het een bestelling onder €100,00 betreft. Als u vouchers voor uw aankoop wilt inwisselen, kan de minimale bestelwaarde variëren. De voorwaarden vindt u op uw voucher.
-
Is mijn bestelling ontvangen?
Controleer uw e-mail- of uw spam-postvak. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u direct een bevestigingsmail van ons.
-
Hoe ruil ik een artikel?
Als u een artikel wilt ruilen, neem dan contact op met onze klantenservice via 077 799 90 08.
-
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Als u een bestelling wil wijzigen of annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice. klantenservice
-
Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn persoonlijke gegevens!
Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn persoonlijke gegevens!
Bij het invullen van uw persoonlijke gegevens zijn alleen bepaalde letters, cijfers en/of merktekens toegestaan. Toevoegingen bij het huisnummer (bijv. "a",….) moeten in het veld "Nr." ingevuld worden. -
Is een e-mailadres nodig om te bestellen?
Een online bestelling is alleen mogelijk als u een geldig e-mailadres opgeeft. Dit biedt u veel voordelen. Uw online aankoop wordt onder andere direct per e-mail bevestigd en u wordt op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. Zo mist u altijd up-to-date. U heeft ook de mogelijkheid om u te abonneren op de KLiNGEL-nieuwsbrief. Zo mis je geen enkele aanbieding meer!
Heeft u geen e-mailadres? Onze klantenservice neemt uw bestelling uiteraard ook telefonisch aan, dit kan op telefoonnummer 077 799 90 08. -
Kan ik de artikelen die ik leuk vind bewaren? Is er een verlanglijstje?
Uiteraard kunt u artikelen ook gemakkelijk online bewaren voor later. Om een artikel aan uw verlanglijst toe te voegen, is het belangrijk dat u ingelogd bent op "Mijn Account". Om artikelen op te slaan, heeft u twee opties waaruit u kunt kiezen. Als u zich op een overzichtspagina bevindt, bijvoorbeeld in de sectie ‘Jassen’, kunt u door op het hartsymbool te klikken het gewenste artikel opslaan. De hartjes worden rechtsonder bij de artikelafbeeldingen geplaatst. Als u al op de productdetailpagina bent, kunt u ook op het hartsymbool klikken (rechts van de winkelwagenknop). Zodra u op het hartje klikt, wordt het geel en wordt het artikel automatisch toegevoegd aan uw notitieblok.
U kunt maximaal 50 artikelen op uw persoonlijke verlanglijst opslaan en bekijken in uw “Mijn Account”-account. -
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Onder het tabblad "Verzending & Betalen" vind je de belangrijkste informatie over hoe het artikel wordt verzonden.
Bovendien kunt u in het 2e deel van het bestelproces ("Uw winkelmandje" / "1. Persoonlijke gegevens" / "2. Betaling & verzending") onder het item "Verzendwijze" zien welke van onze verzendpartners worden ingezet om uw bestelling te bezorgen. Klik op het plusteken in de grijze balk om het veld uit te vouwen. -
Kan ik mijn bestelling op de gewenste datum laten bezorgen?
Levering op de datum van uw keuze is helaas niet mogelijk. U krijgt van tevoren van DHL een mail met daarop de ingeplande leverdatum. Mocht dit bij u niet goed uitkomen dan kunt u op deze mail reageren en rechtstreeks met DHL een andere datum afspreken. Mocht het gaan om een grote bestelling van bijvoorbeeld meubilair, dan zal de betreffende vervoerder zelf telefonisch of per mail contact met u opnemen om een leverdatum af te spreken.
-
Hoe kan ik artikelen uit de KLiNGEL catalogus bestellen?
Als u artikelen uit de KLiNGEL catalogus wilt bestellen, kunt u op de homepagina in ons zoekveld het catalogusartikelnummer invoeren. Of u kunt gebruik maken van ons online bestelformulier. Hiervoor vult u tevens het catalogusartikelnummer in en vervolgens kunt u het artikel eenvoudig aan uw winkelwagen toevoegen.
Betailing
Betalingsvragen.
Natuurlijk kunt u altijd contact opnemen met de KLiNGEL klantenservice als u meer hulp nodig heeft.
-
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
De volgende betalingsmogelijkheden zijn voor u beschikbaar:
Meer gedetailleerde informatie over onze betalingsmogelijkheden vindt u hierU kunt uw bedrag binnen 30 dagen de factuurdatum betalen, in 2 of 3 handige maandelijkse termijnen (kredietwaardigheid vereist; minimale maandelijkse termijn van € 30), via SEPA-automatische incasso of met een creditcard.
Of gebruik de betaalmethoden PayPal, giropay/paydirekt of Sofortüberweisung. Geef tijdens het bestelproces eenvoudig uw betalingsvoorkeur aan. Bij het plaatsen van uw bestelling betaalt u geen boekings- of verwerkingskosten. Wel wordt er bij een aankoop in termijnen een bedrag aan rente berekend.
Onze tip: Op onze betaalpagina kunt u openstaande bedragen snel en eenvoudig betalen met een betaalmethode naar keuze. -
Hoe werkt betaling via PayPal?
Met PayPal betaalt u gemakkelijk, snel en veilig. Elke keer dat u een aankoop doet bij PayPal, heeft u alleen uw e-mailadres en uw PayPal-wachtwoord nodig. Hierdoor hoeft u bij een volgende aankoop de financiële gegevens die u al op PayPal hebt staan niet opnieuw in te voeren, en zo eenvoudig is het:
1. Rond de bestelling af in stap 3 door op “Bestellen & Betalen” te klikken.
2. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de PayPal-pagina. Daar kunt u inloggen met uw e-mailadres en uw PayPal-wachtwoord en de bestelling afrekenen.
3. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de orderbevestigingspagina van de KLiNGEL winkel en is uw bestelling afgerond.
U kunt ook gebruik maken van de optie “Direct naar PayPal” in de winkelwagen.
Meer informatie over onze betaalmogelijkheden vindt u hier. -
Hoe werkt betalen met factuur?
Als u uw bestelling op rekening, dus met een factuur, wilt ontvangen dan kunt u uw bestelling alleen telefonisch te plaatsen. Wij geven dan uw betalingsvoorkeur door bij uw bestelling maar u dient er rekening mee te houden dat voor betaling per factuur een kredietwaardigheid vereist is. Ons hoofdkantoor zal dan uiteindelijk beoordelen of dit mogelijk is. Als u iets retour stuurt, trekt u eenvoudig de waarde van het artikel van het factuurbedrag af en maakt u het verschil over.
-
Hoe werkt betaling in termijnen?
Bij het bestellen kunt u ook uw betaalwensen aangeven bij uw persoonlijke gegevens. Vink eenvoudigweg 'Aankoop op afbetaling' aan en geef uw voorkeur voor 2 of 3 termijnen aan.(Het minimale termijnbedrag bedraagt €30,00 en uiteraard mits u over kredietwaardigheid beschikt). KLiNGEL rekent slechts een kleine rente-opslag. U betaalt echter geen extra boekings- of verwerkingskosten bij het plaatsen van uw bestelling. De eerste termijn dient betaald te worden binnen 30 dagen na factuurdatum. Indien er overeengekomen is dat u op rekening of in termijnen betaalt en u wil dit achteraf aanpassen dan zal hiervoor 1% van het totale bedrag van uw bestelling aan administratiekosten in rekening worden gebracht. De goederen blijven eigendom van KLiNGEL totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden. De voorwaarden voor gespreid betalen vindt u in onze termijnentabel en in de termijnencalculator.
-
Hoe werkt betaling met creditcard?
In de tweede bestelstap ("Uw winkelwagen" / "1. Persoonlijke gegevens" / "2. Betaling & Verzending), kunt u de optie “Creditcard” kiezen. Hier heeft u de keuze tussen VISA en MasterCard. Wij bieden u het hoogste beveiligingsniveau met behulp van de nieuwste encryptietechnieken (3D-Secure).
Tijdens het bestelproces wordt u gevraagd de kaarthouder, het kaartnummer, de vervaldatum en het driecijferige verificatienummer op de achterkant van uw creditcard op te geven. Als u met creditcard betaalt, wordt uw creditcardrekening onmiddellijk gedebiteerd. Bij retourzending storten wij na ontvangst van de retourzending het betreffende bedrag terug op uw creditcardrekening. -
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
U heeft over het algemeen tot 30 dagen na de factuurdatum de mogelijkheid om het openstaande bedrag te betalen. Als u een artikel aan ons heeft geretourneerd, mag u dit bedrag meteen op de factuur in mindering brengen. Neem bij vragen gerust contact op met onze klantenservice via 077 799 90 08.
Levering
Vragen over levering
U kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de KLiNGEL klantenservice als u meer hulp nodig heeft.
-
Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld, wat kan ik doen?
"Allereerst onze excuses voor het ongemak, dit is niet de service zoals wij die u willen bieden.. Uiteraard kunt u het artikel gratis naar ons terugsturen. Noteer als reden van retour 11 op de retourbon (""verkeerd geleverd""). Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen wij u binnen circa 14 dagen het factuurbedrag crediteren via de door u gekozen betaalwijze. Houdt er echter rekening mee dat de verwerking van uw retourzending in ons magazijn in Duitsland plaats vindt. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuwe bestelling te plaatsen. "
-
Ik heb een beschadigd pakket ontvangen - wat kan ik doen?
Mocht uw bestelling beschadigd zijn en/of u wilt iets retourneren, dan kunt u voor de retourzending gewoon de verpakking van uw keuze gebruiken. Gebruik de retourdocumenten die bij uw levering zijn gevoegd.
-
Waar kan het pakket bezorgd worden?
Uw bestelling wordt direct op het adres van uw keuze binnen Nederland afgeleverd. Let op: rechtstreeks op een postbusnummer of naar een DHL-afhaalpunt is helaas niet mogelijk. Ook heeft u de mogelijkheid om in het bestelproces onder "Betaling & Verzending" (na "Uw winkelmandje" / "1. Persoonlijke gegevens") een afleveradres in te voeren dat afwijkt van het factuuradres.
Ruilen & retourneren
Vragen over ruilen & retourneren
U kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de KLiNGEL klantenservice als u meer hulp nodig heeft.
-
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Naast de afleverbon voegen wij bij elke zending ook alle benodigde retourdocumenten toe. Is uw pakket door DHL afgeleverd dan kunt u het bijgevoegde retourlabel gebruiken om uw artikelen te retourneren. Het beste kunt u de artikelen die u wilt retourneren in dezelfde verpakking doen en dan het retourlabel op het pakket plakken. DHL kan dan aan de hand van de leveringsbarcode of middels een nieuw te scannen barcode een gratis retourzending voor u aanmaken. Het pakket mag u dus gratis afgeven op een DHL-punt. Gooi het afgegeven retourbewijs niet weg totdat wij de ontvangst van de retourzending hebben bevestigd. Bent u door omstandigheden een keer niet in de gelegenheid om uw pakket zelf te retourneren? Indien u dit wenst, komen wij dan het pakket bij u ophalen. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.
-
Moet ik verzendkosten betalen voor u retourzending?
Nee, het retourneren is voor u altijd gratis.
-
Binnen welke termijn kan ik goederen retourneren?
Bij KLiNGEL heeft u na ontvangst van uw bestelling 14 dagen de tijd om artikelen naar ons te retourneren. Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u in onze algemene voorwaarden (AV). Uiteraard geldt ook voor alle meubelen binnen 2 weken een onbeperkt herroepingsrecht.
-
Hoe kan ik een klacht indienen over defecte of kapotte artikelen?
Mocht een door ons geleverd artikel op enigerlei wijze niet in orde zijn, dan kunt u dit uiteraard kosteloos aan ons retourneren met de retourbon met vermelding van de reden van retourzenden. Zodra wij het artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, wordt het bijbehorende bedrag bijgeschreven op de manier die u als betaalmethode heeft opgegeven. Indien u dit wenst, kunt u dit doorgeven aan onze klantenservice. Wij zullen u zo snel mogelijk een nieuw artikel bezorgen.
-
Ik heb geen retourdocumenten - wat kan ik doen?
Als u geen retourdocumenten hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Hoe kan ik een expeditieartikel retourneren?
U kunt doorstuurartikelen ook grootzendingen binnen 2 weken retourneren. Als je verzonden artikelen wilt retourneren, worden deze uiteraard gratis bij je thuis opgehaald. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice voor meubelen.
Als je meubels wilt retourneren, gebruik dan alleen de originele verpakking die geschikt is voor verzending. Vergeet niet om ook alle accessoires erbij te verpakken. Meubels die gedemonteerd worden geleverd, moeten gedemonteerd en ingepakt worden bij afhaling.
Hoe kun je de klantenservice voor meubels bereiken?
Tel. 077 799 90 08
Ma-Vr 08.30-17.00 uur
E-Mail: meubelservice@klingel.nl -
Wanneer wordt mijn retour teruggestort?
Zodra wij uw retour hebben ontvangen en gecontroleerd, worden de geretourneerde artikelen binnen circa 14 dagen gecrediteerd en eventueel met de betaalmethode die u hebt gekozen bij het plaatsen van uw bestelling aan u terugbetaald.
-
Waar moet ik op letten bij ruilen en retourneren?
Wat u ook kiest of bestelt - je hebt altijd 14 dagen om alles te zien en in alle rust te bekijken. Omdat je geniet van een ruil- of retourrecht zonder extra kosten! Als iets niet past of je het niet bevalt, kun je de goederen natuurlijk gratis retourneren.
Als u de geretourneerde goederen al heeft betaald, zullen wij u het bedrag direct crediteren. Als u uw factuur nog niet heeft betaald, kunt u het factuurbedrag natuurlijk verminderen met de geretourneerde artikelen.
Houd er rekening mee dat de geretourneerde goederen zich in een staat moeten bevinden die overeenkomt met normaal gebruik voor het controleren van de goederen - zoals gebruikelijk is in een winkel om ze te passen - en dat de goederen de originele labels moeten hebben. Indien de goederen door langdurig gebruik beschadigd zijn, behouden wij ons het recht voor de goederen niet terug te nemen en dienovereenkomstig te factureren.
Als u meubels wilt retourneren, gebruik dan alleen de originele verpakking die geschikt is voor verzending. Vergeet niet alle accessoires terug te sturen. Meubels die gedemonteerd worden geleverd dienen bij het ophalen ook gedemonteerd verpakt te worden. -
Hoe kan ik mijn bestelde producten herroepen?
U hebt het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De termijn voor herroeping bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen resp. de afgelopen gedeeltelijke levering of het laatste levering in bezit heeft genomen. Om uw recht op herroeping uit te oefenen dient u ons hierover met een duidelijke verklaring (bijv. Brief, telefax of e-mail) te informeren. Hiervoor kunt u ons herroepingsformulier of een andere duidelijke verklaring op onze website op www.klingel.nl/contact elektronisch meedelen en toesturen. Meer informatie kunt u vinden in onze AHV.
Verdere vragen
Verdere vragen vind je hier.
Natuurlijk kunt u altijd contact opnemen met de KLiNGEL klantenservice als u meer hulp nodig heeft.
-
Hoe kan ik mij abonneren op de nieuwsbrief?
Als u geen van onze acties wilt missen, kunt u zich hier aanmelden voor onze gratis nieuwsbrief en een welkomstbon van € 10 ontvangen.
-
Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
Als u onze KLiNGEL nieuwsbrief niet leuk vindt, kunt u zich er eenvoudig voor afmelden. Hiervoor opent u gewoon de laatste nieuwsbrief in uw mailbox en klikt u onderaan op "afmelden".
-
Hoe ontvang ik mijn voucher voor nieuwsbriefregistratie?
Nadat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief in onze onlineshop, ontvangt u een bevestigingsmail. Bevestig uw registratie door op de link in deze e-mail te klikken. Zo weten wij zeker dat u de nieuwsbrief ook daadwerkelijk zelf heeft aangevraagd en deze in de toekomst graag wilt ontvangen. Zodra u de link heeft bevestigd, ontvangt u uw eerste nieuwsbrief met als onderwerp “Welkom bij de KLiNGEL nieuwsbrief”. Het nummer van de beloofde voucher staat in deze nieuwsbrief vermeld. Bij uw volgende bestelling – online of telefonisch – verzoeken wij u dit nummer te vermelden. Wanneer u online bestelt, kunt u het nummer in het daarvoor bestemde voucherveld invoeren.
-
Ik heb de e-mail met het bestelnummer van het voucher niet ontvangen!
Ik heb de e-mail met het bestelnummer van de voucher niet ontvangen! Kijk alstublieft in de map met spam- of junkmail of u de e-mail daar terugvindt. Is dit ook niet het geval, neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Hoe worden batterijen en accu's afgevoerd?
Alle informatie over het correct afvoeren van batterijen, accu's en oude apparaten vindt u hier .
-
Wat zijn cookies?
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke winkelervaring op onze website heeft. Ze dienen onder meer om de inhoud te personaliseren en een goede werking van de website te garanderen. Door op “Akkoord” te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies en zorgt u voor de perfecte winkelervaring bij KLiNGEL. U kunt hier het gebruik van cookies weigeren of onder “Instellingen” uw individuele configuratie uitvoeren. Verdere details over het gebruik van cookies vindt u ook in ons privacybeleid .
-
Hoe neem ik contact op met de klantenservice?
U kunt ons bereiken via het contactformulier of via de volgende contactgegevens:
Telefoon 077 799 90 08
Faxnummer 077 799 96 90
E-mail service@klingel.nl
Schriftelijke KLiNGEL post- of briefkaartbestellingen, Antwoordnummer 6200, 5928 VA Venlo. -
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
KLiNGEL houdt zich bij alle gegevensverwerkingen strikt aan de wettelijke voorschriften. Persoonsgegevens worden primair verwerkt, opgeslagen en gebruikt voor een optimale orderverwerking. Het kan nodig zijn dat de benodigde gegevens worden doorgegeven aan opdrachtgevende dienstverleners zoals leveranciers, transportbedrijven etc., bijvoorbeeld om een product rechtstreeks vanuit de fabriek aan u te kunnen leveren. Uiteraard kunt u bezwaar maken tegen het gebruik van adres- en bestelgegevens voor marketingdoeleinden. Meer informatie vindt u onder “Gegevensbeveiliging” onder Gegevensbescherming.
-
Hoe kan ik mij afmelden voor de levering van catalogi?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Op uw verzoek noteren wij in ons systeem dat u geen verdere catalogi en reclamemateriaal van KLiNGEL wenst te ontvangen.
-
In hoeverre verschillen het "memo" en "winkelwagentje"?
"Wat is het verschil tussen een “memo” en het “winkelwagentje”? Stel u bent in een lokale winkel. Ook daar heeft u twee opties: ofwel u laat het gewenste artikel aan de kant leggen bij de kassa voor later of u koopt het artikel direct. Hetzelfde geldt voor het boodschappenlijstje, de memo, en het winkelmandje. Als u twijfelt over een artikel of bijvoorbeeld pas volgende maand wilt bestellen, kunt u het opslaan in uw persoonlijke memo. Het voordeel is dat u niet opnieuw naar de betreffende artikelen hoeft te zoeken. Houd er wel rekening mee dat items op uw memo niet worden gereserveerd. Het kan dus voorkomen dat uw bewaarde artikelen op een later moment niet meer op voorraad zijn. Heeft u het gewenste artikel gevonden en wilt u het zeker bestellen? In de online shop is de winkelwagen uw persoonlijke boodschappentas. Net als bij winkelen in een winkel kunt u artikelen aan het winkelmandje toevoegen en vervolgens naar de kassa gaan. "